پایه

بهترین موتورهای سال کویر موتور

بهترین-موتورهای-سال-کویر-موتور

بهترین موتورهای سال کویر موتور

می توان گفت که در گذشته تنها 2 نوع موتورسیکلت وجود داشت که عبارت بودند از موتور سیکلت های آفرود و موتور سیکلت های خیابانی. اما همانطور که می دانید هیچ چیز ثابت باقی نمی ماند و اکنون انواع مختلفی از موتورسیکلت ها در بازار وجود دارند.

کویر موتور که بیش از 66 سال به تولید انواع موتور سیکلت و دوچرخه مشغول بوده است، از جمله بهترین شرکت های ایرانی تولید کننده و وارد کننده موتور سیکلت و دوچرخه در ایران است.

این شرکت انواعی از موتور سیکلت های به روز را تولید و از دیگر کشورها وارد می کند. کویر موتور، یک شرکت پیشگام در حوزه محصولات دوچرخ است که با انتقال فناوری از خارج از کشور، همواره کوشیده است تا بومی سازی و تولید محصولات داخلی در ایران را توسعه دهد.

کویر موتور، موتور سیکلت های مختلفی را در فهرست محصولات خود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و با توجه به نیازهای مختلف افراد، هر کدام از این محصولات می توانند بهترین موتور سیکلت باشند.

در ادامه بهترین موتورهای سال کویر موتور را معرفی خواهیم کرد و برخی از متداول ترین انواع موتور سیکلت را توضیح خواهیم داد. برای آگاهی از انواع موتور سیکلت های کویر موتور با مشاوران ما تماس بگیرید.

بشتر بخوانید :

بهترین موتورهای ریس بازار

بهترین موتور اسکوتر در بازار

بهترین موتورهای سال کویر موتور

 

موتور سیکلت مدل 200 CDI

موتور سیکلت مدل 200 CDI، از جمله بهترین موتور سیکلت های کویر موتور است. این موتور سیکلت مجهز به فناوری CDI می باشد که بسیار قدرتمند است. موتور سیکلت CDI 200 از کنترل بسیار بالایی برخورداراست و ویژه افرادی است که به سرعت و آدرنالین علاقمند هستند.

کویر-موتور-شیراز

کویر-موتور-شیراز

موتور سیکلت مدل رادیسون 125

موتور سیکلت مدل رادیسون 125، از طراحی مدرن و بسیار جذابی برخورداراست. این موتور سیکلت ویژه جاده های شهری و سفرهای کوتاه روزانه طراحی شده است. موتور سیکلت مدل رادیسون 125 کویر موتور به دلیل قدرت و امکاناتی که دارد یک گزینه بسیار عالی برای کلیه افراد اعم از مبتدی و حرفه ای می باشد.

موتور-سیکلت--کویر

موتور-سیکلت–کویر

موتور سیکلت مدل کی لس S2

یکی دیگر از بهترین موتور سیکلت های کویر موتور، موتور سیکلت مدل کی لس S2 است. این موتور سیکلت از طراحی و امکانات منحصر به فردی برخورداراست. از این موتور سیکلت می توان در جاده شهری و جاده های خارج شهر استفاده کرد.

موتور سیکلت مدل تریل T2 250

موتور سیکلت مدل تریل T2 250، از جمله بهترین های کویر موتور است. افرادی که به طبیعت گردی علاقمند هستند می توانند از این موتور سیکلت در مسیرهای خارج شهر لذت ببرند. موتور سیکلت مدل تریل T2 250 از قدرت و پایداری بسیار مطلوبی برخورداراست و قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد آن، خاطره های ماندگاری را برای شما رقم خواهد زد.

موتور سیکلت مگلی مدل 200 R

موتور سیکلت مگلی مدل 200 R، یکی دیگر از بهترین موتورهای سال کویر موتور است. این موتور سیکلت دارای طراحی دینامیک و امکانات فوق العاده است که برای افرادی به سرعت و هیجان علاقمند هستند، یک گزینه بسیار عالی محسوب می شود.

موتور سیکلت مدل سی دی آی 125

موتور سیکلت مدل سی دی آی 125، یکی دیگر از بهترین موتور سیکلت های کویر موتور است. موتور سیکلت سی دی آی 125 دارای طراحی کلاسیک و امکانات مدرنی است و ویژه افرادی طراحی شده که مایلند از موتور سیکلت خود برای سواری در جاده های شهری و آرام استفاده کنند.

در این پست با چند تا از بهترین موتورهای سال کویر موتور آشنا شدید. همانطور که می دانید موتور سیکلت ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه انواع موتور سیکلت ها و کاربردهای آنها را توضیح خواهیم داد.

انواع موتور سیکلت

موتورسواری 50 سال پیش بسیار ساده تر از امروز بود. کلیه موتور سیکلت های جاده ‌ای شبیه موتورسیکلت ‌هایی بودند که گویی یک کودک پنج ساله آنها را به تصویر کشیده شده بود، موتور سیکلت های آفرود تقریبا همه مشابه موتور سیکلت های معمولی بودند، با این تفاوت که لاستیک‌ های آنها عاج دار بود. امروزه همه چیز پیچیده تر شده است و فناوری های پیشرفته طراحی های بسیار شیک و منحصر به فردی ایجاد کرده است. در ادامه دسته بندی اصلی موتورسیکلت ها را توضیح خواهیم داد.

موتور سیکلت های استاندارد

موتورسیکلت‌ های استاندارد (که رودستر یا موتورسیکلت های برهنه نیز نامیده می ‌شوند) موتورسیکلت‌ های خیابانی هستند که با یک تصویر کلیشه‌ ای از یک موتورسیکلت مطابقت دارند و موتور و مخزن سوخت آنها در معرض دید قرار دارند. موتور سیکلت های استاندارد معمولاً نه فیرینگ دارند و نه شیشه ‌های جلو به عنوان ضمیمه‌ های OEM. با فرمان ‌هایی که نه در بالا و نه پایین تنظیم شده‌ اند، و گیره‌ هایی که نه به جلو و نه در عقب قرار گرفته ‌اند، استانداردها حالت ایستاده سوار را ایجاد می ‌کنند. رابطه استاندارد بین گیره‌ های پا، فرمان و صندلی به سوارکار حالتی راحت و طبیعی می ‌دهد. راحتی، سهولت کنترل و ایمنی موتور سیکلت های استاندارد به این معنی است که موتورسواران مبتدی به ناچار سواری را با موتورسیکلت‌ های استاندارد خواهند آموخت. بسیاری از موتورسواران با تجربه نیز این نوع موتورسیکلت را ترجیح می دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موتور سیکلت های استاندارد کویر موتور با ما تماس بگیرید.

موتور سیکلت های کروز یا رزمناوهای هارلی دیویدسون

موتورسیکلت ‌های کروزر (یا به سادگی همان موتور سیکلت های رزمناو) به سبک موتورسیکلت‌ های آمریکایی از دهه 1930 تا اوایل دهه 1960، مانند موتورسیکلت ‌های هارلی- دیویدسون، هندی، و اکسلسیور-هندرسون طراحی شده‌ اند. هارلی دیویدسون تا حد زیادی دسته موتور سیکلت های کروز را تعریف می‌کند، موتورهای آن‌ها برای گشتاور پایین تنظیم شده ‌اند، و برای شتاب دادن یا حفظ کنترل، نیازی به تعویض دنده ندارند.

وضعیت سواری با آنها به گونه ای است که پاها به سمت جلو و دست‌ ها نسبتاً بالا قرار می‌ گیرد، به طوری که ستون فقرات عمودی یا کمی به عقب متمایل می‌شود. در سرعت‌ های کم تا متوسط، موتور سیکلت های کروز نسبت به سبک‌ های دیگر راحت ‌تر هستند، اما سواری طولانی ‌مدت در سرعت ‌های آزاد راه می ‌تواند منجر به خستگی ناشی از عقب‌ کشیدن فرمان برای مقاومت در برابر نیروی باد در برابر سینه ‌راکب شود.

کویر-موتور

کویر-موتور

موتور سیکلت توریستی

اگرچه هر موتورسیکلتی را می توان برای گردش تجهیز کرد و از آن استفاده نمود، موتورسیکلت های تور به طور خاص برای مسافت های طولانی طراحی شده اند. آنها دارای موتورهایی با جابجایی بزرگ، فیرینگ ها و صفحه نمایش هستند که محافظت در برابر آب و هوای نامناسب و باد را به خوبی را ارائه می دهند، مخازن سوخت با ظرفیت بالا برای فاصله های طولانی بین پر کردن، و وضعیت نشستن آرام و عمودی از ویژگی های دیگر این نوع محصولات است. در این نوع موتور سیکلت ها اسکان مسافران عالی است و فضای چمدان گسترده برای این کار در اختیار راکبان قرار می گیرد. چنین موتور سیکلت هایی می توانند وزن 850-900 پوند (390-410 کیلوگرم) و 1300-1400 پوند (590-640 کیلوگرم) را تحمل کنند.

موتور سیکلت های ادونچر

موتور سیکلت های ویژه ماجراجویی که به موتورهای ادونچر معروف هستند به گونه ای طراحی و تولید می شوند که به نظر می رسد می توانند بدون زحمت به صعب العبورترین مکان ها بروند، اینها معادل وسایل نقلیه رنج روور هستند. اما نکته طنز اینجاست که آنها، موتور سیکلت های جاده ای فوق العاده خوبی هستند. با این حال ممکن است سواری در خارج از جاده با آنها ترسناک به نظر برسد زیرا این موتور سیکلت ها بسیار سنگین هستند. اغلب مالکان خردمند هرگز با آنها در جاده های خاکی رانندگی نمی کنند و در عوض از موقعیت سواری راحت، حفاظت عالی در آب و هوا و تعلیق انعطاف پذیر روی آسفالت لذت می برند. موتور سیکلت های ادونچر معمولاً مرتفع و با موتورهای بزرگ هستند.

کویر-موتور-نماینده-شیراز

کویر-موتور-نماینده-شیراز

موتور سیکت های  اسپرت یا ورزشی

موتور سیکلت های اسپرت، موتور سیکلت های جاده ‌ای هستند که بر حداکثر سرعت، شتاب، ترمز، هندلینگ و چسبندگی تاکید دارند. معمولاً در مقایسه با انواع دیگر موتورسیکلت‌ ها راحتی بیشتری به سواران خود ارائه می دهند و مصرف سوخت کمتری دارند. موتور سیکلت های اسپرت دارای موتورهای با عملکرد نسبتاً بالایی هستند که در یک قاب سبک وزن پشتیبانی می شوند. سیستم‌ های ترمز با کارایی بالا ممکن است از لنت‌ های ترمز ارتقا یافته، کالیپرهای چند پیستونی و روتورهای هواکش بزرگ‌ تر استفاده کنند. سیستم‌ های تعلیق موتور سیکلت های اسپرت ممکن است پیچیده‌تر باشند، و تنظیمات بیشتری برای فشرده ‌سازی و بازگشت ارائه دهند.

موتور سیکلت های آفرود

موتورسیکلت های آفرود که به عنوان موتور سیکلت های خاکی یا اسکرامبلر نیز شناخته می شوند، به ویژه برای استفاده در خارج از جاده طراحی شده اند. اصطلاح آفرود به سطوح رانندگی اطلاق می شود که به طور معمول آسفالت نیستند. این سطوح ناهموار هستند که اغلب به طور طبیعی ایجاد می شوند، مانند ماسه، شن، رودخانه، گل یا برف. این نوع زمین‌ ها گاهی اوقات تنها با وسایل نقلیه ‌ای که برای رانندگی خارج از جاده طراحی شده‌ اند قابل پیمودن هستند. در مقایسه با موتورسیکلت‌ های جاده‌ ای، موتور سیکلت های آفرود سبک ‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند، معمولاً دارای سیستم تعلیق بلندتر و فاصله زیاد از سطح زمین می باشند و برای ارائه گشتاور بیشتر در موقعیت‌ های خارج از جاده  استفاده می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از بهترین موتورهای سال کویر موتور آشنا شدید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایر موتور سیکلت های کویر موتور با مشاوران ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *